Business coaching

Vanuit een wetenschappelijke achtergrond, diverse ervaringen in het bedrijfsleven en praktische opleidingen in tal van coachingsthema’s bied ik verschillende trainingen aan voor organisaties. Mijn focus ligt op de innovatieve arbeidsorganisatie en ik behandel thema’s zoals Werkbaar werk, Coachen met impact en Socratisch leidinggeven. In mijn training vind je allerhande tools waarmee je als ondernemer of leidinggevende kunt zorgdragen voor de ontwikkeling van je team en werknemers. Coaching speelt hierbinnen een centrale rol.

 

Misschien heb je al een opleiding, training of workshop gevolgd over hoe je binnen je onderneming de coachende rol kunt aannemen? Toch blijkt het in de praktijk niet zo vanzelfsprekend en om die reden ook niet effectief. Het creëren van een coach-gewoonte is niet gemakkelijk, omdat:
Trainingen focussen op theorie;
Trainingen ingewikkeld of soms zelfs saai zijn;
Trainingen zich niet vereenzelvigen met de realiteit van een druk werkleven.

 

Daarnaast wordt er weinig aandacht besteedt aan het vertalen van nieuwe inzichten naar de actie om het anders te doen, waardoor je binnen een relatief korte tijd terugvalt op je oude gewoontes. Een ‘simpele’ gedragsverandering is nu eenmaal verrassend gecompliceerd.

Er zijn vier redenen waarom mijn trainingen wél werken

1

Ik vertaal bewezen wetenschappelijke theorieën naar concrete praktische handvatten die direct op de werkvloer kunnen worden ingezet

2

Ik begrijp dat de reden van het niet efficiënt kunnen coachen van werknemers en teams niet komt door een tekort aan competenties, attitudes of vaardigheden. Het is het resultaat van een tekort aan tijd. Managers zijn nog nooit zo toegewijd aan, verbonden met en overweldigd door hun werk geweest. Mijn programma’s vechten niet tegen de realiteit van de beperkte tijd. Ik geef organisaties juist de mogelijkheden om binnen deze beperking aan de ontwikkeling van de organisatie te kunnen werken;

 

3

Mijn trainingen zorgen ervoor dat managers minder behulpzaam worden. Dat lijkt vreemd, ze zijn immers altijd de verstrekker van oplossingen geweest. Dat heeft er echter voor gezorgd dat teams en werknemers overafhankelijk zijn geworden en de manager soms een knelpunt binnen zijn eigen systeem is. Kortom, er is sprake van een vicieuze cirkel. Mijn trainingen leren de managers juist om meer impact te hebben dóór minder hard te werken;

 

4

Ik ben ervan overtuigd dat het volgen van een training an sich niet iemands gedrag verandert. Daarom bied ik na de training 3 maanden lang support, zodat het nieuw gedrag niet alleen aangeleerd wordt maar ook blijvend zal zijn.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Bekijk hieronder korte introducties van de trainingen of maak een afspraak zodat we kunnen bespreken wat ik voor jou en je organisatie kan betekenen.